torsdag 9 april 2020

Påskkänslor


Är påskledig nu och det känns faktiskt ganska bra trots oro över Corona och ledsamhet över att inte få umgås med nära och kära.
Jag hittade två fina gardinlängder i tyget "Kukka" av Marjatta Metsovaara i min loppistyghög och den ena fick bli en påskduk. Det blev riktigt glatt och påskigt i köket.


Thomas tyckte det blev rysligt mysigt med bordsfilt under och allt... riktigt mjukt och skönt...


I växthuset växer det och frodas. Det är underbart att kolla varje kväll om plantorna vuxit några centimeter. :)


Idag skulle min man fylla 64 år... det känns märkligt. Femton månader har gått och jag fattar inte hur jag har överlevt detta. Är förvånad över den styrka en människa innehar. Tänk att livet fortsätter trots att allt vänts upp och ner. Sorgen kommer alltid att finnas, den känns mildare men oj vad den känns.

En stor PÅSK-KRAM till Er alla!
Torpmormor

2 kommentarer:

  1. Härlig påskgul duk och såklart Thomas måste inspektera den.

    Ingen kan veta hur det känns att förlora sin livskamrat. Jag tycker att du visat dig stark, åtminstone utanpå. Bara du vet hur det känns inuti. Hoppas att du får en fortsatt fin påskhelg trots alla resriktioner.

    Påskkramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Så fint du har det och den duken passar ju perfekt och Thomas verkar ju instämma.
    Ja, en märklig påsk blir det för alla nu, och det känns verkligen surrealistiskt alltsammans. Talade just med ett par äldre damer här som just skulle gå sin runda och de tyckte att nu är det som lördag och söndag varje dag (jättetrist alltså). Vi får försöka stå ut och njuta av den vackra våren så mycket det bara går.
    Jag kan förstå att för dej måste det kännas extra sorgesamt, eftersom det ändå är helg. Vi får glädjas åt den vackra våren och solen.
    Allt gott önskar jag dej och en fin helg!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera

Jag blir så glad att Du tar Dej tid att lämna en liten kommentar!!