lördag 28 mars 2020

försöka att se ljusglimtar


En dag i taget får en ta i dessa tider. Vi har vår secondhandbutik och café öppen, så jag jobbar på som vanligt. Eftersom det är en social verksamhet där många med olika funktionsvariationer/situationer är i arbetsrehabilitering/träning så känner vi att stänga vore förödande för dessa personer. Vi har öppet så länge myndigheterna tillåter och är såklart extra noga med att följa alla smittskyddsrekommendationer. 


Ute på verandan har jag fuskstädat och plockat in ett påskris, det får duga som påskfix.


Utomhus blommar krokusen för fullt och struntar totalt i Coronaviruset!

Det känns lite tråkigt att kanske inte kunna träffa familjen i påsk, men jag håller tummarna för att vi håller oss friska och iallafall kan ses utomhus över en grillkorv! ;)

5 kommentarer:

  1. Tror det är viktigt att hålla öppet på ditt arbete, och hanterar man det klokt är det säkert inga problem. Tänk, så det har blivit! Det är ju som en ond dröm alltsammans och det gäller verkligen att hålla huvudet kallt och försöka se det positiva i tillvaron nu och hjälpas åt så gott det går.
    Vilken tur att vi har våren att se fram emot och vår trädgård.
    Påskris, sa du - det måste jag börja tänka på nu också. Köpte en hängkruka idag med penséer, himmelsblå! Glädjeämnen i det lilla!
    Ja, träffas utomhus borde väl går bra, och dessutom på landet där man kan hålla avstånd.
    Mina kamrater och jag har bestämt att vi ska försöka träffa varje torsdag på någon vacker plats här på landet och promenera tillsammans. Det ser jag fram emot!
    Allt gott till dej!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Nu gäller det att dra sitt strå till stacken. En gång måste det vara över. Då får vi ta igen allt.

    Ha det så gott du kan.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Så fint med de bruna och rostiga detaljerna på verandan. Ja säkert viktigt att hålla öppet. Det känns overkligt hur allt blivit. Jag påskade också till det lite hemma idag. Så härligt att det går mot vår ändå i denna konstiga tid.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Ja det är så man får träffas nu för tiden. . . ute och långt ifrån varandra! Men här har vi riktigt Aprilväder just nu med ömsom sol, ömsom snö och en nordanvind som far omkring!
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ja vi får tänka positivt och se framåt! Klart detta går över och allt blir som vanligt igen...
    Påsken lär bli lugn här på ön!
    Vårkram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir så glad att Du tar Dej tid att lämna en liten kommentar!!