onsdag 3 september 2014

hot or not?


Mina Chilifrukter har mognat medan vi varit borta. Den vanliga frågan är om de blir milda eller heta...Idag har jag nagglat lite försiktigt på en frukt och jag kunde inte känna den minsta hetta. Lite besviken blev jag, det var samma visa förra året. Smakar som en paprika ungefär... Men vi får väl se, nästa gång ska jag testa en rejäl tugga!


Jag hämtade 7-åriga barnbarnet igår kväll. Hon ska vara här några dagar tills hon piggar på sig från öronvärken. Bra att mormor råkar vara lös och ledig såna här gånger, det känns jättebra att kunna hjälpa till!

Ha det gott!
torpmormor

2 kommentarer:

  1. Snygga chilifrukter. Jag får nämligen nöja mig med att beundra dom på avstånd. Ordentligt överkänslig.
    Hoppas barnbarnet kryar på sig snart.
    Kram
    Anette

    SvaraRadera
  2. Javisst är de röda och fina!! Spännande när du inte vet styrkan i dem, TA det lugnt med provsmakningen ;) Kram Anna

    SvaraRadera

Jag blir så glad att Du tar Dej tid att lämna en liten kommentar!!