torsdag 5 september 2019

lite höstfeeling


Höstkänslan infinner sig så sakteliga. Växtligheten i växthuset har stannat av och jag har kastat några tomatplantor som hade tackat för sig. Det känns skönt på ett sätt att allt lugnar ner sig i trädgården. Mera tid att kura ihop sig i soffan efter jobbet...hihi


Äppelkakornas tid är här, och den tiden är ju njutbar!

Att det gått över åtta månader sedan min man gick bort är svårt att fatta. Dagar och veckor rullar på, och jag är glad att jag har ett jobb som ger mej energi och glädje. Fasar lite för juletiden som närmar sig, det var ju då det hände... Men, konstigt nog så klarar man det mesta. 

Kram torpmormor 

4 kommentarer:

  1. Du har det verkligen jättefint i din torpträdgård, och visst känner man av hösten nu, riktigt ordentligt dessutom. Vilken kyla det blev helt plötsligt och kvällarna är mycket mörkare. Jag förstår att du får påminnelser hela tiden och ett jobb att gå till är ju underbart. Än är det låååångt till jul, tack och lov.
    Nu försöker vi njuta av den härliga hösten med allt vad det innebär och den äppelkakan ser otroligt god ut! Oj, så sugen jag blev nu!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Så fin nästan-höstbild! Jag tycker så mycket om de mättade färgerna som nu kommer. Och luften som gör det lätt att andas.
    Jag beundrar dig som klarar dig så bra. Vet att du har stor hjälp av dina närmaste men ändå är det du som har orkat fortsätta leva. Förstår att det i somliga stunder är nästan outhärdligt. Du klarar julen också. Tänk så många fina minnen du har!

    Septemberkramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Härligt att Du har mycket runt om Dig som ger energi och glädje. Vi planerar för ett växthus nästa år och då ska jag odla tomater och göra marmeladen du tipsade om.
    De tomater jag odlade i hink i år kanske inte räcker till. Men vem vet.
    Blev sugen på att göra marmeladen så kanske får göra av någon annans tomater. Det går ju det med.
    Önskar Dig en fin höst på ditt härliga ställe!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Du undrade över mitt fikonträd. Jag har det inne i torpet under vintern. Jag bor ju inte där men har lite värme på. Även pelargoner och olivträd får stå där under vintern. Skaffade fikonträdet förra sommaren- trodde ju det dog efter vintern, för det tog så lång tid på sej. Sen bara exploderade det nästan och har fikon också. Få se om de hinner mogna. Nu blir det go´natt!

    SvaraRadera

Jag blir så glad att Du tar Dej tid att lämna en liten kommentar!!