torsdag 19 september 2019

höst i trädgården och kulturnatt



Denna vecka har jag haft två lediga dagar, vilken lyx! Idag har jag röjt ur växthuset, plockat bort det flesta av blommor och växter jag är rädd att ska frysa. Pappsen har hjälpt mej tagit undan alla trädgårdsmöbler och ställa in bubbelplastväxthuset i det större växthuset, så allt är klart inför våren. Det känns så härligt att höströja, och ännu gladare är jag över att känna lust att planera inför kommande odlingssäsong. Det är ett tungt arbete med alla möbler, stora krukor, parasollfötter osv. Jag ser och förstår nu hur mycket min man fixade och jag fick köra finliret med blommor och småpyssel. Men, jag är stark och mår bra när jag jag klarat av något jag aldrig trodde att jag skulle klara eller orka! :)


I lördags var det den årliga kulturnatten i Uppsala. Det är så mysigt att vandra runt tillsammans med alla glada människor och njuta av musik, feststämning, kulturell mångfald och spännande mat från all världens hörn. Sonen och deras band Cabinets hade spelning, och där var mamsen på plats förstås! ;) En jättetrevlig kväll tillsammans med min bror och svägerska. Men också så väldigt sorgligt att göra allt detta utan min livskamrat och man som är/var så stolt över grabbarna i bandet, och älskade att ströva runt på dessa kulturnätter. 

En stor Kram från torpmormor
 (som känner sig fysiskt stark idag, men samtidigt väldigt liten och ynklig...)


4 kommentarer:

  1. Så duktig Du är!
    Ja Kulturnatt var det här också förstås. Alltid kul att gå på.
    Men förstår också att det är blandade känslor när man saknar.
    Tänker på Dig!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Skönt att du har din pappa som kan hjälpa dig. Ja, man kan mer än man tror när man blir ensam. Önskar att du får en fortsatt bra höst, och framförallt, en bra vinter.

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Fint att din pappa hjälper dej med höstfixet. Ja, det är mycket pyssel med allt som ska skyddas på kallare tider. Jag förstår att du känner stor saknad och blir påmind om din make.
    Kul med en son som spelar och jag kan tro att du är stolt!
    Kramar och tack för rar och omtänksam kommentar hos mej!
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Tur att du har hjälpande hand, men det fick mig att tänka på alla tunga saker här som släpas fram och tillbaka, jord, badkar, tunga hinkar, slangar, hönsburar, grävning. Skulle bli stor omställning om det inte fanns muskelhjälp. Härligt att ha musikalitet i familjen! Måste ge mycket glädje.
    Treblig helg
    /Anette

    SvaraRadera

Jag blir så glad att Du tar Dej tid att lämna en liten kommentar!!