måndag 4 februari 2019

vädergudarna hör visst dåligt...


Nu vet en snart inte var en ska lägga alla snöhögar. Gångarna blir smalare och kanterna så höga att kattstackarn får stå på bakbenen för att se över. :)
Har dealat till mej lite extra röjning på parkering och vid carporten utav snöplogen, men resten får man allt handskotta. Det känns såå himla sorgligt och ovant att inte ha en stark man som skottar och kör fyrhjulingen med plogblad om kvällarna efter jobbet... Men hjälp får jag och jag måste även bli duktigare på att be om den. ;) 


Igår for vi på födelsedagskalas mellan snöskottningarna. Det var barnbarnet Lilly som fyllt 12 år och titta vilken underbar tårta hon bjöd på!
Både vacker OCH god!

Kram från
torpmormor


4 kommentarer:

  1. Här är vädergudarna stendöva! Ömsom snökaos. . .och ömsom regn! Man får lukta på vårblommorna inomhus istället!
    Wow. . . vilken smarrig tårta!
    Ha en fin tisdag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det räcker verkligen med snö nu. Jag vet inte var jag ska lägga snön, orkar inte få upp den i de stora snöhögarna längre...
      Vårblommor inomhus piggar upp, och vi vet ju att våren kommer ju till slut! :)

      Kram Annica

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Tänk så mycket du får göra nu som du aldrig behövt göra tidigare. Men jag är säker på att du klarar det bra. Och att lära sig fråga om hjälp kan nästan vara det svåraste! Tur att snön bara är här på besök...

    Kramar från Eva-Mari som ska äta tårta på mellandotterns födelsedagskalas idag.

    SvaraRadera

Jag blir så glad att Du tar Dej tid att lämna en liten kommentar!!