måndag 5 maj 2014

plötsligt händer det!


Gamla rostiga saker är ju favorit här hemma, men rostiga gamla bilar vette katten...



Hur som helst så kom det plötsligt hem en gammal rostig Volvo Amazon av årsmodell 1968 till vår gård. Vad säger man? Jag kan ju faktiskt inte säga så mycket med tanke på alla skrot och loppisfynd som jag släpar hem. Men dessa saker är ju inte på något vis lika skrymmande som detta åbäke...

Ska jag vara riktigt ärlig så blev jag  lite nostalgiskt kär i den gamla skrothögen..hihi!

Kram
Torpmormor 

8 kommentarer:

  1. Å, vilken pärla...synd att de är så stora annars hade jag nog pressat in en och annan hemma ;)
    Kram Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är den mysig, men som sagt lite stor...Får väl se om jag får in min bil i garaget i vinter... ;)
      Kram Annica

      Radera
  2. Nu blir jag nostalgisk. Igen. Glömmer aldrig Kulturtantens Volvo Amazon. Pärlvit med dubbla förgasare. Det var tider det...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite nostalgi är det verkligen! Då gubben och jag träffades, körde han runt i en häftig tillfixad Amazon... ;) Det var tider det...
      Kram
      Annica

      Radera
  3. Jag förstår att du blev kär.. Nostalgi på hög nivå..

    Maidi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen nostalgi! Men lite onödigt stor, hade varit bättre med en en rostig liten bensindunk, typ...hihi
      Kram
      Annica

      Radera
  4. Wow!! Min man kom hem med en blå Amazon-69 för ett tag sedan...och han var överlycklig :) Nu står den och blockerar i carporten och väntar på att bli tillfixad ;) Jag själv funderar på att skaffa mig en gammal bubbla, men då en som är körduglig direkt :) Hälsa mannen att bilen gillas. Ha det gott. Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Du! Det ska jag hälsa honom! Kan tro att han blir glad av att det finns supporters...;)
      Kram
      Annica

      Radera

Jag blir så glad att Du tar Dej tid att lämna en liten kommentar!!