onsdag 14 maj 2014

fröna i jorden!


Äntligen har fröerna kommit ner i jorden. Tänk vilken kall vår det blev trots försmaken av sommar vi fick i april. Jag har förvärmt jorden genom att lägga plast över pallkragarna. Inte vet jag om det hjälper, men ett gott försök iallafall...


Nu har jag sått, vattnat och slängt över plasten igen. Nu vore det väl tusan också om det inte skulle gro!


Fick ett gäng Rosenböna-plantor av mor och far. Jag hade ingen snygg stor kruka så jag tog och klädde den fula plastkrukan med säckväv och sågade ner några Aspar som får fungera som slingerstöd. Det ska bli spännande att se vad det blir av detta...

Kram
från Mormorstorp



4 kommentarer:

  1. Jag ser Din humlestör med små grenstumpar. Jag ska nog ställa upp några granstammar så kanske min humle klättrar bättre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då blir det till att ut och hugga gran då! ;)
      / Kram

      Radera
  2. Nog kommer det att gro bra där under plasten! Gror gör också glädjen hos mig när jag tittar in
    i din blogg som är både trevlig och vacker!
    Kram M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Du för gulliga kommentarer!
      Kram Annica

      Radera

Jag blir så glad att Du tar Dej tid att lämna en liten kommentar!!