söndag 14 september 2014

bland bensinpumpar och myggjagare...


Med risk för att detta verkar kunna uppfattas som en veteranbilsblogg så kör jag vidare på temat... Igår var nämligen gubben och jag på veteran/nostalgimarknad igen. Jösses vad med utställare, jag tror vi gick en mil allra minst. Vi köpte ett rysligt fint ihopfällbart campingbord med tillhörande fyra små pallar. Den modell som alla av oss som campat på 60-70-talet känner igen. 


Jag kunde ju inte låta bli att fotografera några av de fina Amazonerna som stod uppställda på finbilsparkeringen. (vi stod på fulbilsparken med vår moderna Honda..)


Det såldes reservdelar till allt! Bilar, cyklar, mopeder, leksaker, ångmaskiner... Man kunde även köpa retrosaker i massor. Vi tittade och tittade så vi blev vindögda och yra i mössan. Men mycket trevligt var det och absolut inte sista gången vi besöker en sådan mässa!

Kram
torpmormor


6 kommentarer:

  1. Åh, amazoner, jag blir alldeles knäsvag...man påminns direkt om ungdomens fullkomligt underbara dagar.../Lilla gummann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är något speciellt med amazoner! :)

      Radera
  2. Men jo tack, en sån där fin gammal bil hade man ju kunnat tänka sig.
    Och på de där veteranloppisarna brukar man kunna hitta en hel del kul, vare sig man diggar bilar eller inte.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  3. Kul att titta på veteranbilar. Mannen tycker till och med att det är JÄTTEKUL och veterandelsmarkanderna bokas in halvåravis i förväg.
    Min första bil var en sandfärgad amazon med fotknapp för halvljuset så dom bilarna har jag förstås ett särskilt gott öga till. Annars skulle jag gärna vilja ha en "FrogEye" Austin Healey. Googla på den... grön ska de förstås vara.
    Hittade ingen mejladress till dig, men jag skulle vilja säga att du är mycket välkommen att hälsa på mig och mina höns om du ställer kosan mot Småland. De är tama, snälla och mjuka. Du kanske till och med skulle kunna klappa. Hela somrarna är det dessutom veteranbils-MC-mopedträffar i grannbynd som ni säkert skulle uppskatta.
    Kram Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev tvungen att googla på FrogEye på direkten...den var ju häftig, men kanske inget att slira med på oplogade skogsvägar..
      Om vi skulle få för oss att besöka Småland så vore det ju trevligt att kanske, kanske våga sig på att klappa en ullig höna och vereranbilsmarknader har vi ju fått in vanan på nu! Tack rara för erbjudandet!
      Kram Annica

      Radera

Jag blir så glad att Du tar Dej tid att lämna en liten kommentar!!