lördag 14 december 2019

stjärnglans


Jag har inte köp någon julstjärna på flera år, jag tycker de är svårskötta och tappar bladen hela tiden.  De är ju inte gjorda för vårt torra inomhusklimat. Men då Coop sålde ut en hel vagn med fina flergrenade för ynka 15 kronor så slog jag till. Har stått sig 1 1/2 vecka nu, så jag håller tummarna att den håller sig till jul.


Ett fint Luciatåg fick vi njuta av på jobbet igår. Det var skolans årskurs 5 som lussade. Jag fick en bild på Lucians vackra krona, något annat fotar vi inte. Sånt är viktigt att vi alla respekterar.

Stor KRAM
torpmormor

2 kommentarer:

  1. Såg fina luciafirandet på tv från Gränna. Vackert och tårfyllt.
    Jag har inte heller köpt någon julstjärna på flera år men i torsdags fick jag en vit i present. Ja, vi får väl se hur länge den håller?

    Ha en fin tredje advent.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Så fint med din julstjärna! Den trivs säkert hos dej.
    Härligt med Luciatågen igår. Jag njuter av att slippa fixa till det som jag gjort i så många år, och kan bara njuta numera. Härligt!
    Ha en fortsatt fin decemberhelg!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera

Jag blir så glad att Du tar Dej tid att lämna en liten kommentar!!