onsdag 11 december 2019

när julen nalkas


Det närmar sig jul med stormsteg. Känslorna stormar inuti mej. Ena stunden vill jag bara gråta för att allt är så tomt och konstigt utan HAN som jag levt med sedan jag var 16 år. Nästa sekund kan jag sitta och skriva listor vad jag ska baka och fixa inför julen. Allt är som vanligt men ändå så sjukt annorlunda att det knappt går att sätta ord på det.


Min lilla bordsgran är klädd och säkert en fem, sex smågranar placerade i krus och kannor lite här och där i huset. Jag kör på, varför att inte njuta av allt det julmysiga så mycket det bara går...


Snön kommer och går. I måndagskväll var det så vackert ute att det nästan tog andan ur mej. Men idag är det töväder och regn igen... Vädergudarna har allt svårt att bestämma sig.

Stor varm KRAM till Er alla!
torpmormor

3 kommentarer:

  1. Det måste kännas oerhört tomt och sorgligt efter din man! Fint ändå att du kan njuta av allt som ska göras och allt julvackert omkring dej.
    Det ser verkligen ut som ett julkort hos dej.
    Vi hade också fint och frostigt väder igår och klarblå himmel och sol, men idag är det regn och mildväder igen. Varannandagsväder och det är det sämsta med den här tiden, att vädret växlar så mycket.
    Ha det gott och pyssla på!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Tänker på Dig måste kännas ofattbart tomt och konstigt speciellt till jul. Men Du är duktig att hitta på sånt som ger dig glädje och det är jätteviktigt. Ser så mysigt ut hos Dig. Fina lusthuset och snön. Ja här var som ett julkort också igår särskilt när jag kom till jobbet och det lyste juligt i de gamla röda husen.
    Gran och julbock snötyngda men idag är allt borta igen och det är bara plaskigt och halt. Ha det så bra Du kan och fortsätt med sånt som gör Dig glad.
    Kramar Annika

    SvaraRadera
  3. Den här julen blir den svåraste. Men du gör det så bra, att inte vara ledsen, och kanske arg ibland, är en del i sorgearbetet. Jag önskar dig en fin jul även om saknaden är stor.

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Jag blir så glad att Du tar Dej tid att lämna en liten kommentar!!