lördag 28 juni 2014

efter regn


Idag är torpmor trött och nöjd efter en aktiv men rolig barnbarnsvecka. Det kom 12 mm regn inatt så nu har jag gått en inspektionsrunda i trädgården. Man vet aldrig vad som kan hända om det regnar rejält...


Vattentunnorna är fulla med härligt regnvatten, så även de krukor som hade dåligt med avrinningshål... 


Det är så frodigt grönt överallt trots att det varit dåligt med regnandet. Penséerna som jag oftast byter ut innan midsommar blommar så snällt och fint fortfarande. Det är väl antagligen det kyliga vädret som gjort att de hållit sig fina så länge. Men nu skiter jag fullkomligt i om blommorna dör värmedöden, för nu vill jag ha SOMMAR OCH SOL!

Trevlig helg!
Torpmormor

2 kommentarer:

Jag blir så glad att Du tar Dej tid att lämna en liten kommentar!!