onsdag 26 mars 2014

långdraget...

                 

Tänk att denna eländiga förkylning aldrig vill ge sig! Nu har jag kraxat i två veckor och det verkar inte vilja bli bättre. Nu har ögonen börjat rinna och vara också... Idag går jag runt och fryser med rinnande ögon. Det var ju inte så här jag tänkt att mitt friår skulle se ut! Men det ska väl ge sig så småningom, får en hoppas.  

Har ställt en surdeg på jäsning. Det ska bli mycket spännande. Den ska nu stå i tre dagar och röras om varje dag. Dag 4 ska mera rågmjöl och vatten tillsättas, sen ska den stå en dag till. Efter det är surdegen färdig att användas! Det blir 10 burkar som kan frysas ned. Den sista burken gör man ny surdeg av, som dag 4. Sen fortsätter proceduren, om och om igen, tills familjen spyr på allt surdegsbröd som jag matar dem med... Hihihi. 

Kram till Er alla!
Torpmormor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad att Du tar Dej tid att lämna en liten kommentar!!