tisdag 24 maj 2011

blåsväder


Mina stackars blommor hänger som strutar i vindens riktning. Imorse var jag övertygad om att ett träd skulle falla över huset. Men både träd och hus klarade sig, tack o lov. En kund berättade att han fått hämta sitt växthus som flugit upp i ett träd!

Men trots storm och kyla så är det försommar iallafall, för hela huset doftar liljekonvalj från alla buketter som pryder borden. Likt en ekorre plockar jag in av alla gudagåvor naturen bjuder på. Vilken rikedom det är att kliva ut genom farstudörr'n och bara njuta och plocka av denna underbara grönska!

2 kommentarer:

  1. Vad är det för söt blomma, är det månne nemesia?

    SvaraRadera
  2. Ingström: Jag vet faktist inte, fick ett tips att den skulle blomma frodigt hela sommaren. Vi får väl se...

    SvaraRadera

Jag blir så glad att Du tar Dej tid att lämna en liten kommentar!!