lördag 23 maj 2020

frostnätter & rabarberpaj


Äntligen är frostnätterna över, tänkte jag, och planterade ut allt som stått i väntan på utplantering inne i växthuset. Glömde i min iver att kolla läget innan sänggående, vilket resulterade i att min stora dahlia såg liiiite sliten ut då jag kom upp på morgonen... Men den blev lie toppad av sekatören och mår förhållandevis bra nu igen. SKÖNT! 
Inne i växthuset blev det så luftigt att det till och med fanns plats för en liten sitthörna. Men vi får väl se om den platsen finns då plantorna växt sig stora.


Årets första mjälla rabarberpaj blev jag bjuden på hos goda vänner. Så härligt med fika i vackert porslin utomhus i solen. Nära på magiskt! (speciellt för en porslinsnörd..)


Vårens första varma fina kväll fick vi njuta av igår. Jag blev sittande hur länge som helst och bara njöt av sol och fågelkvitter. 

Ha en fin helg govänner!
Kram torpmormor


2 kommentarer:

  1. Ja, hoppas på sol och värme återkommer i veckan, Nu regnar det men det är så välkommet... det med. Fick ett fång rabarber igår, de puttrar på spisen till rabarberchutney just nu.

    Ha en fin dag!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Så härligt med ditt växthus! Visst är det väl ovanligt kallt nu? Att kylan håller i sej så här länge är väl inte så vanligt ändå. Jag bär ut och in med mina växter och längtar efter lite värme så att jag kan plantera ut mera. Tur att din Dahlia inte gick åt.
    Härligt med utefika nu och rabarberpaj är ju toppen!
    Tusen tack för grattishälsningen hos mej tidigare.
    Väntar regn här, men bara småskurar och solglimtar. Hoppas ju på mycket regn, för det behövs.
    Ha en skön majsöndag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera

Jag blir så glad att Du tar Dej tid att lämna en liten kommentar!!