onsdag 15 januari 2020

vargavinter


Vilken vinter vi har! Tio grader varmt i januari, trots att vi bor i ett köldhål i norduppland. Men, jag måste nog erkänna att jag gillar det...Ingen snöskottning, inga tjocka otympliga kläder (som jag hatar) och som smör på moset så blir det ju billigare elräkningar också. ;)
Kan till och med tycka att det är riktigt vackert med dimman över bruna åkrar i vintervila.


Det sorgliga är att snödroppar och krokus börjar titta upp i rabatterna. Stackars de små sötingar som antagligen fryser sönder då snön kommer, vilket den naturligtvis gör sinom tid. Eller?
MEN idag njuter vi av tulpaner på Tulpanens Dag!

Min eländiga rygg fortsätter att spöka. Nu har smärtan gått ner i vad jag antar är lite mera åt ischias. Känner igen det och vet att det kan ta några veckor innan det vänder. Tråkigt att vara stel och ha ont, men jag tänker på alla människor som lever med konstant smärta...

KRAM
torpmormor

4 kommentarer:

  1. Vilket härligt sätt du har att se på tillvaron! Ja, visst är det vackert med det dimgråa också om man verkligen tittar efter och visst är det skönt att slippa snön, särskilt om man bor i hus, som du. Det finns många fördelar såklart, men det känns inte naturligt liksom, och jag läser att många växter behöver just kylan för att utvecklas som de ska. Jodå, här har vi snödroppar hos grannen och de slår snart ut.

    Himla trist med din rygg. Har själv haft och har ibland problem med ryggen och långvarigt kan det bli också.
    Hoppas att ryggen blir bättre och du kanske borde söka hjälp. Jag gick på Qigong nä det var som värst och det hjälpte faktiskt.
    Krya på dej!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Underbar bild... som skulle vara ännu vackrare i januarisnö! Konstigt och oroande väder. Hoppas det kommer åtminstone lite snö snart!

    Så synd om dig med din onda rygg! Jag vet, förr hade jag ofta problem, nu mycket sällan. Hoppas det blir bättre snart, jag tror fortfarande att den speglar sorgen du drabbats av. Allt märks inte på en gång, och man bär inte bara på sina axlar vet du. Det tar tid och du måste ge din kropp den tiden. Allt måste hinna ikapp.

    Ta hand om dig.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Vacker bild men jag saknar snön! Här är det mer som vår än vinter. . . och lite konstigt är det! Folk hittar vårtecken och till och med körsbärsträden i Kungsan har fått fnatt och börjat blomma! Nej det är inte som det ska med klimatet!
    Hoppas din onda rygg har blivit bättre nu!
    Trevlig Helg!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Your Affiliate Money Making Machine is ready -

    And getting it running is as simple as 1-2-3!

    Here is how it all works...

    STEP 1. Choose affiliate products you intend to promote
    STEP 2. Add some PUSH button traffic (it ONLY takes 2 minutes)
    STEP 3. Watch the affiliate system grow your list and up-sell your affiliate products all by itself!

    So, do you want to start making money??

    The solution is right here

    SvaraRadera

Jag blir så glad att Du tar Dej tid att lämna en liten kommentar!!