fredag 11 maj 2018

Kreta i mitt hjärta


En vecka på underbara Kreta går fort. Nu har vi varit hemma en vecka igen och vädret har varit nästan lika fint här med. Vilka sommardagar det blev! Växthusbygget går framåt, bilder kommer. Men först några bilder från ett förtjusande Kreta! :)



En riktig "gladgrind" 



I de gamla gränderna i Chania kan man strosa hur länge som helst, och hela tiden utbrista; åhhh sååå vackert! Älskar det ruffiga tillsammans med blommorna och grönskan.




Nämen titta, hon känns bekant...

Ha det gott!
Trevlig helg från torpmormor


3 kommentarer:

  1. Älskar också Kreta och har varit där mååånga gånger framförallt i den lagoma byn Georgeopolis. En pärla! Håller med dig om Chanias gamla stad, suck!

    Ha det gott hemma också!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är något visst med Kreta. Jag har också varit i Georgeopolis, jättemysigt! Mitt favoritställe är Agii Apostoli, där känns det som hemma. Man hittar överallt och kan njuta från första stund. Det känns skönt. Njuta är liksom grejen... ;)
      Stor kram!

      Radera
    2. Jag har faktiskt aldig varit till Kreta. Den enda grekiska ön jag besökt är Kos, sen har det mest blivit Mallorca.
      Du bjuder på så härliga och vackra bilder!
      Jag hoppas solen fortsätter lysa hos er och önskar dig en fortsatt trevlig helg!
      Kram/ Maria

      Radera

Jag blir så glad att Du tar Dej tid att lämna en liten kommentar!!