tisdag 1 november 2016

det var förfärligt länge sen...


Sommaren har gått och hösten är här. Det var förfärligt länge sedan det hände något på denna blogg... att dela bilder på Instagram är ju så lätt och smidigt att det kan kännas lite "jobbigt" att blogga från datorn. Vilka lyxproblem!! Att blogga från mobilen är svårt tycker jag, bilderna vill gärna hoppa lite hit och dit. ;) 


De sista höstblommorna är nerklippta nu och löven är bortkörda. Några nya lökar är nerpillade och ett antal smågranar har fått pynta de tomma blomkrukorna vid farstubron. Nu är vi rustade för höst och vinter här på Mormorstorp. (de talas om snö i Uppland...)

Ha det gott i stugorna!
Kram från torpmormor

3 kommentarer:

  1. Ja, det var förfärligt länge sen men så är det ibland. Instagram är ju väldigt lätt men jag tycker det är roligare att läsa bloggar, det blir lite mer personligt.
    Dina två bilder är så fina och vi har fått ha blommorna kvar länge denna höst. Inte vill jag ha snö och kyla redan, jag vill fortfarande jobba i trädgården, det är så härligt att känna höstdofterna.
    Ha det fint i november!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Så härliga bilder :) Ja vad segt det är när man kommit ifrån bloggandet, jag har kommit igång lite smått och det känns faktiskt riktigt roligt igen. Ha det gott. Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Jag har också instagram men är ju så farlig på att skriva en massa så bloggen passar mig bättre. Instagram håller jag istället personlig.
    Här har vi fått rätt mycket snö och allt är så vitt och vackert!
    Trädgården får alltså vila ett bra tag nu..
    Kram / Maria

    Ps! Roligt att se några rader från dig här!

    SvaraRadera

Jag blir så glad att Du tar Dej tid att lämna en liten kommentar!!