måndag 21 december 2015

inför julen

 

 

Jag är riktigt dålig på att uppdatera bloggen. Har inget alls att skylla på, är ju julledig nu till och med. Det känns verkligen lyxigt. Jag går här hemma och donar i min egen takt. Lägger in lite sill, gravar en laxbit och bakar något lite enkelt. Så skönt att ha gott om tid att njuta lite också. Hoppas att ni är flera som har tid att njuta av dagarna före jul. Allt har ju sin tid... Annat var det då barnen var i skolåldern. Julavslutningar, insamlingar, mycket på jobbet och att huset skulle bli julfint och klappar inhandlade...

 

En stor julkram från torpmormor!

( som just nu ligger på kökssoffan...)

 

5 kommentarer:

  1. Visst är det härligt att bara ta det lugnt! Det gör jag också numera! Ja, annat var det förr - rena klappjakten på allt möjligt, så man var helt slut när julen väl kom!
    Fortsätt så, det tänker jag göra i alla fall!
    Ha en fortsatt skön julvecka!
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Så skönt och klokt det låter! Och vet du, jag tar det väldigt lugnt också,, tiden går ändå väldigt fort. Ser fram emot denna julen med behag och stor förväntan, härligt med tre små barnbarn springande omkring här.
    Ha en riktigt GOD JUL!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Kan bara hålla med... så skönt att kunna göra förberedelserna i sin egen takt... och visst var det annorlunda förr när barnen var små - heltidsjobb ända fram till julafton och så alla dessa måste! Ryser när jag tänker på det!
    Önskar dig en underbar julhelg!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Kikar in och önskar dig en riktigt fin Jul :) Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Så gott du har det och jag hoppas att julen fortsätter i samma sköna stil. :) En riktigt god jul önskar jag dig.♥

    Sköt om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Jag blir så glad att Du tar Dej tid att lämna en liten kommentar!!