torsdag 12 februari 2015

Välkommen till Solrosen!


Jag har fått förfrågan om att visa några bilder från fina Solrosen Café och Second hand, där jag nu fått en anställning. Här kommer de, lite halvdan mobilkvalitet dock, men det får duga... ;)


Solrosen är ett socialt företag som har som mål att skapa arbetstillfällen. Läs mera om Solrosen HÄR, om kvinnojouren, volontärkraften, caféverksamheten och butiken.




Caféets retroavdelning.

...mera café!


Detta är inte allt, det finns en till lokal ett stenkast bort där alla möbler, lampor och tavlor finns samlade!
Har ni vägarna till Nord-Uppland så är det väl värt ett besök. Öppettider och vägbeskrivning hittar Ni på hemsidan!

Detta blev verkligen ett reklaminlägg...
Men det är reklam för något gott som dessutom är rysligt trevligt!

Kram
torpmormor


8 kommentarer:

  1. Jag kan tänka mej att du ramlar över en hel del "vill ha" saker där! :) Oj, så mycket spännande!
    Jag förstår om du trivs!
    Ha en fin helg!
    Kram
    LIsa

    SvaraRadera
  2. Vilken trevlig Solros du jobbar på! En så fin arbetsplats! Synd att det inte är närmare...

    Önskar dig en fin fredag!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Vilket underbart ställe och vilket underbart jobb att få arbeta där! Om vi möjligen, eventuellt, kanske har vägarna förbi då kommer jag att obönhörligen titta in. Var så säker.../Lilla gummann

    SvaraRadera
  4. Nog förstår jag att ditt nya jobb passar dej som handen i handsken !
    Så himla kul och omväxlande jobb det måste vara. - Men håll hårt i plånboken, så du inte handlar upp all din lön ;)
    Kram och ha en mysig helg !
    / Anneli

    SvaraRadera
  5. Åh så trevligt det ser ut! Förstår att du trivs... ja, vem skulle inte göra det!
    Härligt!
    Ha nu en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ser så trevligt ut och mycket välordnat, du har säkert bidragit till att det är så fint! Förstår att du trivs gott!
    Ha en fin helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Ser fint ut! Gissar att Du redan utför kommer att utföra stordåd där.
    Säkerligen väldigt rätt person på rätt plats! Kul!
    Kram från Annika

    SvaraRadera
  8. Vilket härligt ställe att få jobba på! Kan tänka att det ibland är lite svårt att låta bli att köpa en massa fina saker bara! :)
    Hade det inte varit så långt från mig så hade jag absolut tittat in där! :)
    Ha en fin kommande vecka!
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad att Du tar Dej tid att lämna en liten kommentar!!