lördag 2 juni 2018

heta dagar och VÄXTHUSET!



Tänk att det blev ett växthus till slut av den stora högen metallskenor och pallen med glasrutor. Hade jag inte min händiga gubbe så har jag nog satt mej ner och grinat... Men nu står det där, fyllt med tomatplantor som jag (mycket stolt) drivit upp från frö. Det är så spännande och roligt att se hur det växer, så ibland sitter jag bara där och njuter.


Sommaren kom verkligen med en värme som man knappt klarar av. Gräsmattan är torr och brun, det har väl aldrig hänt i maj tidigare. Kvällarna går åt till vattning, vilket är ganska rofyllt tycker jag. Är glad för vår egen djupborrade brunn, kan tro att det snart blir vattningsförbud för de som har kommunalt vatten. Tänk så trist för hobbyodlare med fulla växthus...

Ha det gott i värmen!
Torpmormor 

3 kommentarer:

  1. Så jättehärligt med ett växthus! Kan tänka mej att det var komplicerat att få ihop. Vilken lycka med allt man kan odla där. Ha en fortsatt skön helg söndag.
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Härligt med eget växthus. . .o vattna får du också! Här är det både vattningsförbud o eldningsförbud. . .!!! Kom en åskskur i går annars har det inte regnat sedan april!!!
    Ha en trevlig Nationaldag i ditt växthus!
    Kram

    SvaraRadera
  3. This greenhouse is absolutely stunning! I love the furniture arrangement that you put into this structure. I am a huge fan of greenhouses, thanks for the share. Hope you have a fantastic rest of your day! Keep up the posts!
    World of Animals

    SvaraRadera

Jag blir så glad att Du tar Dej tid att lämna en liten kommentar!!