lördag 21 april 2018

full rulle i trädgården


Nu är de flesta växter utplockade i lusthuset som fått agera växthus de senaste åren. Det känns bra, men jag är galet orolig för frostnätter, så en liten värmefläkt sätts i nästan varje kväll.


Men kan ni tänka, ett växthus är på gång! Rejält och ordentligt ska det grävas, gjutas och förankras. Om jag fått bestämma så hade det väl bara kastats upp lite hipp som happ, men icke sa gubben och satte igång med rejäla förberedelser... Fortsättning följer! ;)

Ha en fortsatt fin helg!
Torpmormor



4 kommentarer:

  1. Åhh, grattis till ditt blivande växthus! Förstår att du vill ha det klart direkt men i det här fallet ger jag din man rätt, hihi! Tänk att det ska stå där och räcka länge. Och du vet ju... den som väntar på nåt gott...

    Glad solig söndag!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Ja, nu är det verkligen bråda tider i trädgården! Poff, så var det nästan sommar direkt! Det där som man brukar göra i mars, blir först nu och i sommarvärme dessutom!
    Så underbart med ett växthus! Ååååh, vilken dröm! Tur att gubben vet. Jag hade nog också fixat till det lite hipp som happ. Detta med grunden är ju så tråkigt!
    Ha en fortsatt fin söndagskväll!
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Ja nu växer det så det knakar och ALLA vårblommor kommer samtidigt!!!
    Härligt att dina blommor slipper frysa om nätterna o har en egen värmekälla!!! :-)
    Spännande med växthusbygge. . . .ska bli roligt att följa!
    Ha en fortsatt fin torsdag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Spännande med växthus!
    Här får vi vänta ett tag innan vi vågar ställa ut något i vårt lilla växthus eftersom vi fortfarande har en hel del snö kvar på gården.
    Men snart så! Som jag längtar!
    Tur att du iallafall har lusthuset att ställa in växterna i medan du väntar på ditt växthus!
    Ha en fortsatt trevlig helg!

    Kram/ Maria

    SvaraRadera

Jag blir så glad att Du tar Dej tid att lämna en liten kommentar!!