torsdag 14 januari 2016

host host host


Början på det nya året blev inte alls som jag tänkt mej. Den envisa förkylningen och hostan ger inte med sig. Att lyssna på kroppen och stanna hemma från jobbet är ju lätt att säga till andra... Men nu ligger jag här hemma på soffan med en arsenal av hostmediciner på köksbänken. Katten och jag ligger och tittar på gamla repriser, på snön och på termometern som båda faller nedåt... Ja, det är sådana här dagar det känns fasligt långt till våren. 

Men visst är det vackert med all den vita snön som klätt vårt landskap!
Det är njutbart!

Kramar från torpmormor

3 kommentarer:

  1. Vila, dricka varmt och hålla sig varm tror jag är bästa medicinen. Har hört många som har haft långvarig hosta i vinter. Hoppas du kryar på dig snart!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Ganska hostigt här också. Vi får krya på oss och hoppas vi kan hålla oss ifrån influensa och vinterkräksjuka åtminstone
    Kram Anette

    SvaraRadera

Jag blir så glad att Du tar Dej tid att lämna en liten kommentar!!