tisdag 17 november 2015

lite mör...


Känner mej lite mör i benen ikväll, så yogan fick stå över av rädsla att fastna i någon knepig position... Vi har fixat och pyntat och ordnat på jobbet inför den kommande julmarknaden som pågår onsdag till lördag denna vecka. Den brukar vara väldigt välbesökt och omtyckt och det är såå roligt med allt fix, men det känns i kroppen att man inte är en ungdom längre... 


Igår kväll bakades det pepparkakor här hemma till ett pepparkakslotteri. Åh, vad det doftar ljuvligt av pepparkaksbak! Men fy vad trist det är att kavla... Men jag ska nog ta mej i kragen och baka några hjärtan till oss också. Jajamen, så får det bli! :)

Ha det gott!
Torpmormor

5 kommentarer:

  1. Härligt doftande pepparkakor... så fina!
    Jag har slutat att kavla pepparkaksdegen... gör en rulle och skär tunna skivor istället... men det är klart - några hjärtan blir det ju förstås inte då...
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilket vackert pepparkakshus, och pepparkakorna doftar nästan ända hit!
    Lycka till med julmarknaden!
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Va du är duktig,kan allt tycks det.

    SvaraRadera
  4. Så fint pepparkakshus och pepparkakor! Det är länge sedan jag bakade pepparkakor, tycker det är så tråkigt men annars tycker jag bakning är en trevlig sysselsättning.
    Tror säkert det är bråda tider på ditt jobb att ställa allt iordning inför marknaden, du har ju visat tidigare hur fint och trevligt ni gör det.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Så fint du har gjort och jag kan tänka mig att både pepparkakshus och pepparkakshjärtan blev succé på marknaden. :)

    Sköt om dig och ha en fin luciadag imorgon!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Jag blir så glad att Du tar Dej tid att lämna en liten kommentar!!