söndag 6 september 2015

över stock å sten...


Jag är verkligen ingen bärplockare. Är nog lite för otålig för sånt. Men bor vi två steg från bär- och svampskogen så vore det väl själva "attan" om jag inte ska få ihop till lite lingonsylt. ;)



Jodå, lingon hittade jag! Det kan nog bli till ett litet kok skulle jag tro. Blev förvånad då jag (nästan) tyckte det var skoj... Massor av fin mossa hittade jag också. Får ta en tur tillbaka en annan dag, för nu börjar de härliga moss-tiderna!



På hemvägen nästan ramlade jag över ett ett gäng kantareller, vips så låg de i korgen. Sånt är kul, det som går fort att plocka. *fniss

Ha en fin söndagskväll!
torpmormor

8 kommentarer:

  1. Härligt med lingon och lite skogsguld. Här har det plockats svarta vinbär idag. Fin söndagskväll till dig!

    SvaraRadera
  2. Jag avskyr att plocka bär, kan sträcka mig till att plocka vinbär och björnbär som växer på ett ställe. Däremot kan jag gå en hel dag och leta svamp.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Härligt! Både lingon och kantareller. Jag hoppas att jag ska hitta lite lingon nästa helg, när jag är ledig och åker till landet. Kram

    SvaraRadera
  4. Det värsta med lingonplock är rensningen efteråt så därför plockar jag mina lingon för hand, ja, förresten alla bär! Men svampplockning är det absolut roligaste, grattis till herr Kantarell!

    Ha en fin vecka.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Håller med dig om att man blir rastlös av att plcoka bär. Som tur är finns det andra i familjen som tyckr det är kul. Det är ju ändå rätt gott när frysen är fylld. Fina bilder!
    Anette

    SvaraRadera
  6. Jag är tyvärr ingen "bärplockartyp".
    Svamp är roligare då att plocka...............
    Men nog är det väldigt gott med hemlagad lingonsylt, tack och lov brukar vi få en del burkar svärmor "ordnat" åt oss.

    Ha en fortsatt fin vecka,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  7. Vad skönt det är att läsa att det är fler än jag som inte riktigt gillar det där med bärplockning! Men när man i princip bor i skogen så känns det ju galet att inte ta vara på skatterna!
    Lingon tycker jag ändå är ok. De är lättare att rensa än andra bär!
    Men bäst är jordgubbar! Haha! Där blir det snabbt resultat!
    Kram
    / Maria

    SvaraRadera
  8. Hihi, jag älskar att plocka! Men tur man är olika ;)

    SvaraRadera

Jag blir så glad att Du tar Dej tid att lämna en liten kommentar!!