fredag 26 december 2014

en mycket lugn julhelg!



En riktigt lugn julhelg har vi haft. Detta lugn har ju speglat hela mitt daglediga år och det känns ju fantastiskt i dessa stresstider!


Mina föräldrar och äldsta dottern med familj reste bort över julen. Kvar blev en liten skara på fem vuxna och en liten bustomte.


Galna julsånger under matlagningen tillhör traditionerna nu. 
Då "värsta" sångfågeln tillbringade julen i Tyskland får man ju hoppas på skönsång till Nyår istället!




Juldagsfrukost med överblivet Apelsinris. Varför äter vi inte det varje morgon!?

Nu har jag delat med mej av många familjebilder, vilket jag sällan gör. Hoppas att ingen tar illa upp av detta. Mormor själv har dock mycket svårt att fastna på bild...

God fortsättning till Er alla!
mormor i torpet

9 kommentarer:

  1. Ah, vilka glada och goda juldagar du haft! Likadant för mig! Idag har jag börjat packa så smått inför flytten:)

    Ha en fortsatt fin julhelg!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Härliga julaftonsbilder! Här har också varit lugnt och stillsamt, skönt!
    Så skönt att bara göra ingenting, och mat finns det i kylen (rester), så man behöver inte bekymra sej!
    Ha en fin fortsättning på julen!
    kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Även om inte alla kunde vara med på jul ser jag att ni haft det trevligt och mysigt. Extra rolig blir julen när det finns små barn.
    God fortsättning på dig!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Härligt juliga bilder. God fortsättning. Åse

    SvaraRadera
  5. Här är också en mormor som också undviker kameran men gärna fotograferar andra ;)
    Den söta lilla tomten verkar gilla frukosten så det kanske blir "vardagsmat " !
    "Skönsång " har också ljudit här, med otaliga hitta-på-sånger av mormor och äldsta barnbarnet, vilket delvis har uppskattats av den övriga familjen ;)
    Önskar dej en mysig fortsättning av helgen och njut av resterna av julen !
    Varma kramar / Anneli

    SvaraRadera
  6. Sång har vi endast på cd här. Ingen tar en ton på egen hand. Vore kul fira hos er.

    SvaraRadera
  7. Här är en mormor till som inte gärna vill vara med på bild. De små blir så mycket bättre tycker jag.
    Önskar dig en God Fortsättning och ett Gott slut på året som gått.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  8. Fina och mysiga julbilder du bjuder på :) Ha det nu gott. Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Underbara bilder från julen hos dig... den lilla tomtenissen är då helt ljuvligt söt :)
    Här har vi också haft en stressfri jul... såå skönt :)
    Önskar dig ett fint slut på detta år och ett Gott Nytt!
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad att Du tar Dej tid att lämna en liten kommentar!!