torsdag 4 september 2014

vildäpplen


Trots att halva vår trädgård är full av nedfallna små äpplen, som inte alls är särskilt goda, smyger jag iväg längs skogsvägen till ett alldeles bedårande litet vildäppelträd. Äpplena är härligt röda och små som plommon, vissa av dem är inte större än en femkrona.


Det är verkligen inga "ätäpplen" men mycket dekorativa!


En liten halv-vind krans med kort hållbarhet då det är fallfrukt vi pratar om...


Skåde-äpplen i en gammal konserveringsburk duger bra som höstdekoration och är dessutom gratis! Gratis är gott, bra mycket godare än surkartsäpplen... ;)

Kram
äppelmormor
torpmormor

2 kommentarer:

  1. Finfint, tycker jag! Några burkar med äpplen vore inte dumt...ska nog skapa några idag. Tack för tipset! /Lilla gummann

    SvaraRadera
  2. Så fint att även ha nytta av de sura vildäpplena! Vacker krans och även fint att fylla en glasburk, enkelt och vackert pynt. Jag har lite funderingar om jag kanske kan använda några vildäpplen och blanda med de vanliga äpplena när jag gör äppledricka, så kanske det blir lite sting men jag vet inte .....
    Ha en fin helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera

Jag blir så glad att Du tar Dej tid att lämna en liten kommentar!!