lördag 19 juli 2014

gamla lekstugan


Min gamla lekstuga som morfar byggde till mej på 60-talet behöver ständigt fräschas upp.
Gubben har målat väggarna och lagt in en ny plastmatta, så nu blev det plötsligt mycket trevligare där inne.


Den gamla fina dörren som tidigare var en gammal skrubbdörr är så charmig. Kul att morfar hade återbrukstänket då han byggde min fina lilla stuga.


Jag klistrade upp en massa väggdekorer som jag hade liggande. Kanske lite väl många, men tanken är att det ska byggas en liten köksbänk och en kökshylla så småningom. Då ryker dekorerna, de får sitta där så länge så det inte ser så kalt ut... Gardinerna har jag sytt av tygbitar från en utgående Sandbergs tapet/tygkollektion.


Nu är det tredje generationen barn som leker i stugan. Jag hoppas och tror att morfar Helmer ser och gläds över detta!


Oooops, där har vi en liten luring som helt plötsligt såg en nybäddad och inbjudande sovplats...

Här åskar det och mullrar men tyvärr inget regn. Jag blir nog tvungen att slå av datorn och dra ur modemet nu för det kommer allt närmre...

Kram på Er!
Torpmormor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad att Du tar Dej tid att lämna en liten kommentar!!