tisdag 24 juni 2014

ny bordsskiva!


Gubben har fixat en ny bordsskiva på det fula bordet i konstrotting. Helt plötsligt blev det inte fullt lika fult längre. Den förra skivan var i glas och alldeles för modern i mitt tycke. Med lite pigment i vaxoljan så fick jag till en lite åldrad look på brädorna, så nu får jag vara nöjd. Grislampan är jag mycket nöjd och glad åt istället. Det är så roligt att veta att den suttit i mormor & morfars ladugård och värmt de rosa smågrisarna! Av kopparsprayen fick den liksom ett nytt lite "hetare" liv, utan att för den skull bli "överhettad"...;)

Ikväll kommer de äldsta två barnbarnen (7 och 9 år) hit och ska vara här resten av veckan. Det är så roligt att denna sommar kunna hjälpa till lite mera med barnpassning. Jag njuter varje dag och förundras över att jag tog steget att säga upp mej från arbetet. Så nu blir det full rulle i torpet några dagar, få se om det hinns med att blogga...

Kramar
Torpmormor

2 kommentarer:

  1. Hi Dear,
    looks great, I love your lamp too! Good looking girl! Have a wonderful time with the kids!!!
    All my best
    Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Åhhhh, säger jag när jag ser din lampa! Så snyggt med kopparfärgen! Bordet är fint också.
    Kram Eva

    SvaraRadera

Jag blir så glad att Du tar Dej tid att lämna en liten kommentar!!