tisdag 22 april 2014

ljus och värme


Pelargonerna åker ut och in om dagarna nu för att härdas lite inför sommarens blomsterprakt. En missade jag att ta in förra veckan då frostknäppen slog till... Så underbart att vara ledig och hinna med sådana angenäma bestyr som att acklimatisera pelargonerna!


Lupinbladen spricker upp här och där i gubbens Lupinröse. Han har en fäbless för Lupiner och far alltid runt med en liten trädgårsspade i jobbarbussen, ifall han hittar en ovanlig färg i någon vägkant...

Kram från
Mormorstorp

2 kommentarer:

  1. Lupinerna här hemma håller på att växa oss över huvudet. Åkrarna runt husen är fulla med lupiner. Jag tycker att dom är fina medan andra (Kulturtanten) ser dom som ogräs...jag är ju glad för allt som växer.../Lilla gummann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker också att det är underbart vackert när vägkanterna är översållade med lupiner! Men min far anser dem också var ogräs, det träter vi ofta om då vi träffas..hihi ;)
      Kram Annica i mormorstorp

      Radera

Jag blir så glad att Du tar Dej tid att lämna en liten kommentar!!