torsdag 6 december 2012

på banan..

Äntligen har det blivit lite julbakat för mej med. Det bakas och pysslas på bloggarna och jag har inte bakat ett endaste dugg. Egentligen så är det ju helt onödigt, men det är roligt och framför allt så blir det julstämning då det doftar saffran och papparkakskryddor i huset!

Jag är uppvuxen i en familj där det bakas sju sorters kakor, havrekex till hela släkten, det kokas sylta, det görs leverpastej, korvar, aladåber och gud vet allt till jul. Jag älskar't och det är jättekul med traditioner, men någon måtta får det vara. Fast ett som är säkert är: att när jag blir pensionär, då ska jag banne mej göra egen sylta! ;)

2 kommentarer:

  1. Fint Annica, men vi känner igen bilden från i fjol.
    LoK

    SvaraRadera
  2. L&K: bra försök där, men vi alla vet att så långt tillbaka sträcker sig inte Ert minne...;)
    Jaja, ni SKA få en smakbit!

    Kram Ankan

    SvaraRadera

Jag blir så glad att Du tar Dej tid att lämna en liten kommentar!!