fredag 13 maj 2011

en härlig ledig dag


Varför känner jag sån stress? Vad stressar jag upp mej för? Måste hus, trädgård och hem vara perfekt? Nej, det behöver det inte! Hur kändes det för femton år sedan, jag försöker återkalla känslan. Då var maj den stressigaste månaden på året. Klassträffar, insamlingar, avslutningar med fritidsaktiviteter, skolavslutningar, konfirmationer, studentfester osv osv. Hur hann jag/orkade jag då!? Nu är jag stressad av att fönsterna är skitiga, altanen är ofixad och inga blommor är planterade. Herregud, vem stressar jag upp mej för? Mina vänner som kommer på besök behöver jag verkligen inte göra mej märkvärdig för. Dom vet ju vad jag är för filur vid det här laget... Ta't lugnt Ankan och var glad att du målat en bänk idag. Täckte nästan på två strykningar, det får duga!

Trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Ja, sluta stressa!!! Lägg dig och läs en bra bok istället, eller måla naglarna! ;)

    SvaraRadera
  2. Vill klargöra att en ren akrylatfärg ej är lämplig att använda på snickerier som målas "runt om", men, you know: skomakarn's ungar... ;)

    SvaraRadera

Jag blir så glad att Du tar Dej tid att lämna en liten kommentar!!